RAID degraded a co dal?

Martin Sykora martin.sykora at vizus.cz
Wed May 2 14:14:41 CEST 2007

Dan Lukes napsal(a):

> 	Je shora uvedene hlaseni o ad4 prvnim hlasenim, ktere s problemem
> souvisi ? "Disk detached" se vypisuje jako nasledek timeoutu (odeslany
> pozadavek, odpoved neprisla), ale vetsinou by tam pred tim mohla byt
> detailnejsi popis problemu.

Ano, je to prvni vyskyt.

> 	Problem ale nemusel byt nutne v disku samem - spatny kontakt SATA
> kabelu, otres (projizdejici nakladak, uklizecka vrazila vysavacem a
> pod.), pokud neni na UPS tak treba mzikovy pokles napeti. Take prehrati.
> To, ze na takove globalni udalosti zareagoval jen jeden disk ze dvou
> nemusi nutne takovou udalost vyloucit.

Toto asi mohu vyloucit - server je v chlazeneme, uzamcenem racku,
serveru je tam vicero se stejnou nebo podobnou konfiguraci.

> 	Vymenou disku se nic nezkazi, nicmene, je ne zcela mala
> pravdepodobnost, ze to je zbytecne a problem to ve skutecnosti neresi.

Take si myslim, zkusim ho tam vratit a uvidime.

Je nejaky rozumny test na BSD? Low-level format na radici opravdu
neprichazi v uvahu - jedna se opravdu o levne reseni.

Diky
Martin Sykora