Distribuce vykonu

Ondra Koutek koutek at o-k.cz
Fri Apr 27 17:01:13 CEST 2007

Ono je to cele o penezich. Co se diskoveho uloziste tyce, tak pripojeni
NFS je nejlevnejsi, postavite si fileserver a na nej pak povesite
cluster. Bohuzel pokud chcete plnou redundanci, budete mit mozna problem
s redundantnimi radici, ktere jsem v nabidce takovehoto reseni nikde
nevidel.
Druha varianta, diskove pole DAS pak ma opet hromadu variant a je jen na
vas, jaky cilovy filesystem zvolite. Vzhledem k tomu, ze u takovychto
reseni se zacina na castkach nekde kolem 300.000 a cilova castka miva na
konci vetsinou sest nul, tak se musi hodne planovat, kolik dat budete
ukladat a kolik serveru maximalne budete pripojovat a jake budou naklady
na rozsireni v pripade spatneho odhadu.
A kdyz uz si vyberete takhle drahy HW, tak jsem si temer jisty, ze na
nem budete provozovat dodavatelem doporucene reseni, nez riskovat, ze se
to nekde pokazi.

Ondra