DNS

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Apr 23 21:57:06 CEST 2007

Ditmar Hadera wrote:

> Na vasich DNS serverech je s temito adresami vse v pohode? Jestli ne,
> tak chyba v BINDu (nebo spise v resolveru) je uz nejakou dobu (jak
> jsem psal od verze FreeBSD 5.3). Je mozne ze chyba v BINDu je pouze ve
> FreeBSD?

	Co je jiste bezpecne je, ze chyba je u Microsoftu, ktery ma DNS
nastavene tak, ze lze rozume ocekavat vyskyt problemy.

	O zbytku zatim muzeme spekulovat - stale jsem jste nevidel pakety
dotaz/odpoved a tak dokonce ani nevime, jestli je problem opravdu pouze
ciste lokalni, nebo jestli se na nem podepisuji uz nadrazene DNS
servery, kterym se dotaz poklada. Obzvlast, pokud se pouziva forwarding
nelze tuto moznost pominout.

	Takze zatim lze poskytnout jen zcela genericke rady - aktualizovany
system obsahuje aktualizovany BIND, kde je pravdepodobnost vyskytu
problemu mensi. Ja mam 9.3.3 a mam dojem, ze problemy se zretezenymi
CNAME se objevily naposled v 9.2.2.

	Je ale mozne, ze duvod, proc se s problemem nesetkavam je nejaky jiny -
treba ten, ze schopnost zareagovat zavisi na tom co je ulozeno v lokalni
cache - a na velke siti tam skoro neustale potrebne zaznamy budou.
Konecny seznam pricin, ktere vedou k pozorovanemu nasledku tak muze byt
netrivialni ...