Jail - webserver

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Apr 18 10:14:00 CEST 2007

Roman Divacky wrote:
> [...]

Pokud na stroji nic dalsiho nebezi, tak ten Jail nema moc smysl.
Rozhodne nevidim zadny velky smysl v tom oddelovani MySQL do
samostatneho Jailu. Obvykle se MySQL nevystavuje ven do netu a
pristupuje se k ni jen pres localhost / socket. Oddeleni do samostatneho
jailu pak znamoznuje pouziti lokalniho socketu a vsechno musi jit pres
IP, coz je pak daleko pomalejsi. Nebo si clovek musi pohrat trochu vic s
nullfs, aby ten socket dostal do Jailu.

Jeste mam poznamku k tem FTP uzivatelum, jak tu nekdo zminoval, ze jsou
pak vsechny accounty pod jednim uzivatelem - nemusi tomu tak byt.
Pouzivam a ProFTPd accounty v MySQL a kazdy ma sve unikatni UID, ktere
neni nikde mapovano v systemu. Tudiz prihlaseni na to UID je mozne jenom
pres FTP.

> jaky ma smysl jail pokud v nem provozujete vsechno? jail je framework na odizolovani aplikaci.

To je pouze tvuj pohled na vec. Stejne dobre je Jail pouzitelny pro
jakousi virtualizaci.

Mirek