Problem s broadcasty

freebsdML freebsdml at quasan.com
Mon Apr 9 05:45:33 CEST 2007

Mnozi se uz tady snazili poradit jak na to a veskrze vcelku pokryli
vetsinu oblasti.
Mno a ted neco z realu a bez servitek:) ...
1. Cpat jakykoliv sitovej hw kamkoliv, kde neni pod zamkem nebo jinak
nedostupny je dilem silence nebo ignoranta...obzvlastni pikantnost
tomu typicky jako vzdy a vsude dava malej ceskej clovicek.
Vymlouvat se na cenu a konkurencni boj, je v tomto ohledu naprosto
mimo misu, protoze jak jste si uz sami vsimli, ty penize stejne
prolijete do nahrazovani ztrat, ktere nejen, ze nemusi zustat, ale
taky nejspise nezustanou jen na trech procentech.
2. Tento problem se resi povetsinou tak, ze budto si dotycna
spolecnost pronajme malou mistnustku nekde dole ve sklepe panelaku,
kde svuj hw ma pod zamkem, v cz podminkach je ukazkovym prikladem
firma smartcomp, ktera ma timto zpusobem udelany prakticky vsechny
kralikarny v brne, nebo jako to delal karneval dnes uz ups, ti chteli
usetrit, tak davaji plechovou bednu s optickym pajslem na tv a inet do
sklepa na zed v hlavni chodbe k vytahu. Obcas se u techto plechovych
beden ocitnou individua, ktera sou zvedava co je vevnitr a plech
prokopnou, ale neni to nic casteho, kdyz uz veslo ve znamost mistnich
pofidernich smetanek, ze v tech bednach neni co ukrast:).
3. teoreticky by bylo mozno domluvit se s nejakym najemnikem
bo domovnikem - samozrejme osetreny smlouvou - ze si nechaj dat do bytu nad
dvere krabicku a dostanou za odmenu inet zdarma.
4.popisovany problem nemusi mit nutne na svedomi zakomplexovana, uhrata troska co
vazi 50 kilo i se svym PC, na kterem ma nainstalovany program s nazvem
"I am brutal Hacker" o dvou ovladacich prvcich start-stop, ale typicky
strejda-pantata co se po sichte rad podiva na mlady masicko a ma od
tehle cinosti patricne zavirovanej komp. Tohle byva nejcastejsi
pricina napr. v siti netbox.cz, kde maj soudruzi uz na prvnim hopu
hodne slusny cisco, ktery dokaze detekovat a vyhodnotit urcity datovy
proudy a na poprvy omezi komunikace jen na par portu a pak komunikaci
od klienta zablokuje uplne a az dohled-admin muze po spolupraci s
klientem blok zrusit. Poskytovatel tak chrani sebe a ostatni klienty.
5. co me jeste napada je moznost snizit predpokladam 100Mb/s na 10ku
coz by melo stormu trochu pristrihnou kridla. Ale vseobecne pokud
mluvime o "stormu" dnes uz i levnejsi switche maj casto polozku "storm
protection", ale pravda nejsou to chlapaci za 1500,-.

Mno a na zaver pratele a soudruzi, jak vidno i v tomto pripade, ma
snaha o usetreni penizku naprosto opacny efekt, a spise nakonec vse
jeste prodrazi. Chapu, ze clovek casto dojde k "hotovymu" a nestaci
zirat co ten-ti komici "pred nim" nevymysleli a obzvlast je to tezky,
kdyz to ze zacatku pri malym poctu klientu funguje bez vetsich
problemu a kdyz se to trochu rozjede tak je zle. Pak je problem
manazerovi bo rediteli bo majiteli vysvetlit, ze cela koncepce je
spatna a ze ty levny switche z trznice vod tamanu nejsou to pravy
vorechovy. A i kdyz se tento problem snad-mozna nejak vyresi s vasi
infratrukturou nebude trvat dlouho a objevi se jinej problem a cim vic
bude klientela narustat...........

p.s: on problem muze vytvaret i vadnej switch nebo uz zminenej loop,
kterej me jednou vodvaril celej sitovej segment a kdyz ma clovek v
racku 5-10 switchu a kabely snad prorustaj i plechem ...je lehci najit
jehlu v kupce sena.

T'nar pahk sarat y'rani.
 (Zij dlouho a blaze)

Jonathan Archer