Problem s broadcasty

Bc. Radek Krejca radek at ceskedomeny.cz
Sun Apr 8 13:43:18 CEST 2007

Dobry den,

  mozna bude moje otazka naivni, nicmene nevim si s tim rady. Mam
  problem, ze pokud mam FBSD jako router, tak kdyz nastavim ip rozsah
  pres ipconfig, tak je u nej i broadcastova adresa, coz je samozrejme
  normalni, nicmene pokud nekdo v siti posle na bcadresu treba ping,
  tak se vygeneruje na siti sileny traffic a sit jde na nekolik
  desitek vterin do kytek. Kadzdy switch, kazde ap na toto odpovida.
  Broadcastove adresy dat do FW nemuzu, protoze je jich nekolik tisic,
  v podstate kazdy uzivatel ma svuj minirozsah /30.

  Zvlastni je, ze pokud je tento utok/ping na stroj, na kterem je
  OpenBSD, tak tento problem nenastane.

  V siti bcastove adresy nepotrebuji, pokud by sly nejak uplne
  jednoduse zakazat, tak budu jen rad. Vygooglil jsem tento prikaz do
  pf.conf
  block quick from any to bge1:broadcast
  problem je, ze pri trafficu, o kterem se bavime, tak to hlavni
  router nestiha.

  Domnivam se, ze se jedna o smurf, ovsem jak se mu mohu nejak
  efektivne branit?

  Diky

--
S pozdravem,