Sun Fire X2100 Server

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Apr 5 12:41:01 CEST 2007

Jozef Babjak wrote:
> Zdravim!

>   ^-- FreeBSD 6.2 som na X2100 prevadzkoval bez problemov. Chcem sa ale
> spytat, ako je to s raidom na sata radicoch? V pripade PATA bolo uplnym
> zabitim vykonu robit raid na diskoch, ktore boli na tom istom radici.
> X2100 ma miesto na dva disky. Su to aj nezavisle radice, resp. ako sa
> bude vykonvat zapis na tieto disky, ak na nich bude sw mirror? Potecie
> to na ne dvomi, alebo striedavo jednym "prudom". Alebo to sata riesi
> uplne inak? Priznam sa, nikdy som o sata nezaujimal dalej ako potial,
> ze "ma to iny kabel".

Co se tyce vykonu, tak disky jsou kazdy na samostatnem kanalu (jak uz tu
posilal nekdo vypis z atacontrol) a neni s tim problem.
Pro ukazku prikladam vypis testu zapisu a cteni (sice dd neni zadny
benchmark, ale za to si ho muze snadno kazdy pustit na svem stroji ;])

Zapis souboru na oddil v gmirroru
# dd if=/dev/zero of=/vol0/test.file bs=3m count=500
500+0 records in
500+0 records out
1572864000 bytes transferred in 26.454987 secs (59454348 bytes/sec)

# ls -alh /vol0/test.file
-rw-r--r--  1 root  wheel   1.5G Apr  5 12:00 /vol0/test.file

Cteni souboru z oddilu v gmirroru
# dd of=/dev/zero if=/vol0/test.file bs=3m count=500
500+0 records in
500+0 records out
1572864000 bytes transferred in 27.154748 secs (57922246 bytes/sec)

> [...]
> Nainstaloval sa system, vytvorili sa zony, nainstalovali aplikacie.
> Server zacal nahodne padat na signal 10 (bus error) a to tak skaredo, ze
> jedina mozna akcia bola tvrdy restart. Tak sa zony zo sekundarneho disku
> premigrovali na primarny, sekundarny sa vybral a reklamoval; ved predsa
> uz pri instalacii boli s nim problemy (nedarilo sa zapisovat) a k jednemu
> zmienenemu padu doslo prave ked sa tento sekundarny disk kontroloval
> utilitou format(1M). Uplne najhorsie je to, ze dva dni po vybrati
> inkriminovaneho disku doslo k padu na SIGBUS opa:t'. :-(

Na takovych problemech je nejhorsi jejich spatna reklamovatelnost. :(

Miroslav Lachman