Sun Fire X2100 Server

Jozef Babjak babjak at hilbert.chtf.stuba.sk
Thu Apr 5 08:16:12 CEST 2007

Zdravim!

> Mam v provozu 4 tyto stroje, na trech je FreeBSD 6.2 a na jednom 6.1.
> Vsude pouzivam gmirror k plne spokojenosti.

  ^-- FreeBSD 6.2 som na X2100 prevadzkoval bez problemov. Chcem sa ale
spytat, ako je to s raidom na sata radicoch? V pripade PATA bolo uplnym
zabitim vykonu robit raid na diskoch, ktore boli na tom istom radici.
X2100 ma miesto na dva disky. Su to aj nezavisle radice, resp. ako sa
bude vykonvat zapis na tieto disky, ak na nich bude sw mirror? Potecie
to na ne dvomi, alebo striedavo jednym "prudom". Alebo to sata riesi
uplne inak? Priznam sa, nikdy som o sata nezaujimal dalej ako potial,
ze "ma to iny kabel".

> Na jednom stroji mam problem s diskem, ale to neni zalezitosti FreeBSD
> ani mirroru, to je pravdepodobne nejaky HW problem (viz dnesni maily v
> stable@)

  ^-- Nieco podobne prave riesime (teda zatial skor odkladame riesenie,
nakolko to nie je produkcny stroj). Na X2100 boli problemy zo zapisom
udajov na hdd pri instalacii Solaris 10. Vytiahli sme disk, ako primarny
sme dali iny, povodny primarny sme strcili do suflika vedla ako sekundarny.
Nainstaloval sa system, vytvorili sa zony, nainstalovali aplikacie.
Server zacal nahodne padat na signal 10 (bus error) a to tak skaredo, ze
jedina mozna akcia bola tvrdy restart. Tak sa zony zo sekundarneho disku
premigrovali na primarny, sekundarny sa vybral a reklamoval; ved predsa
uz pri instalacii boli s nim problemy (nedarilo sa zapisovat) a k jednemu
zmienenemu padu doslo prave ked sa tento sekundarny disk kontroloval
utilitou format(1M). Uplne najhorsie je to, ze dva dni po vybrati
inkriminovaneho disku doslo k padu na SIGBUS opa:t'. :-(

J.