sendmail - non-printable character v mailove adrese

Petr Macek pm-conf at kostax.cz
Mon Apr 2 14:51:50 CEST 2007

> Protoze jsem se ponekud "zamotal", dovolim si polozit dotaz mimo
> tema konference, ale trosku k tematu dotazu...
> (Tato zprava obsahuje diakritiku - "á" je "a-acute/dlouhe a", kdyby
> se to nekomu rozpadlo...)
>
> 1. Pokud postizeny sendmail neni schopen zpracovat hlavicku emailu
>    From: =?iso-8859-2?Q?Hana_Mr=E1zov=E1?= <hana.mrazova at example.com>
>    pak chapu, ze je neco spatne na strane sendmailu
>
> 2. Pokud postizeny sendmail neni schopen zpracovat hlavicku emailu
>    From: Hana Mrázová <hana.mrazova at example.com>
>    pak chapu, ze je neco spatne na strane klienta - takovou hlavicku
> [...]

Ano, nejak se zamotavama. Asi je to i ma chyba. Stav je takovy:
emailova adresa je mrazova at example.com.
Ta chbya je v logu videt takhle:
root at mail root # grep l3267DH7064314 /var/log/maillog
Apr  2 08:07:13 mail sm-mta[64314]: l3267DH7064314: Syntax error in
mailbox address "hana.mr?zov?" (non-printable character)
Apr  2 08:07:13 mail sm-mta[64314]: l3267DH7064314:
from=<ekonom at example>, size=0, class=0, nrcpts=0, proto=SMTP,
daemon=IPv4, relay=[192.168.1.16]

Jde o to, ze chyba neni primo v emailove adrese, ale v tom jmene:
"Petr Bezdiakritcky" <pm at example.com>, proste v tech uvozovkach, aspon
dle meho. Alias hana.mrazova neexistuje.

Dle meho tenhle problem vznika na nejakem spatnem klietntovi, kde si
nastavi ucet, daji tam diakritiku. Takovy uzivatel pak muze email pres
tento sendmail odeslat, ale kdyz na to nekdo odpovi, dopadne to prave
touto chybou.

Toto je podruhe, co se s timhle problemem setkavam. Poprve se jednalo u
jednoho cloveka, to se dalo lehce vyresit. Tady jde ale az o stovky
lidi, kteri to takhle maji nastavene. Problem totiz vznikl tak, ze jsem
stareho postaka nahradil novym. Staremu toto nevadilo. Sendmail toto
resi od verze 8.12.

Jedine co ted dokazu je, ze v tom lklientovi nastavim reply-to a tim
zajistim, ze cast emailu bude prochazet. Ti co to maji ulozene v
kontaktech, maji smulu.

Nebo mate nejaky jiny napad?

PM

--