IPsec a racoon

Martin Zdrazil zdrazil at atlas.cz
Thu Mar 29 17:00:29 CEST 2007

dobry den,

vytvoril jsem si mezi dvema freebsd boxy (6.1 a 6.2) IPsec tunel. ten mi
bezvadne funguje a ted se snazim udelat jeho zabezpeceni pomoci
ipsec-tools dle navodu v handbooku.
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/ipsec.html

pro jistotu jsem vypnul na obou firewall, abych nemel nekde nejake
zmatky s tim, ze mi nekde neco neprojde. Ale jakmile to zprovoznim tak
mi to uz nedopingne. Musim rici, ze to me tolik netrapi, protoze tento
cas (17:00) je pro me uz dost pozde a obvykle to byva tak, ze tam mam
nekde nejakou chybu, kterou objevim hned rano.

Co jsem ale nepochopil je, jak na cele akci participuje port racoon.
Nikde v tom navodu v handbooku ani neni, ze by se mel nakonec ten daemon
nastartovat, jen je v tom navodu to, ze se maji do psk.txt nabouchat
klice a IPcka. K cemu to je, kdyz nakonec ten racoon ani nebezi ?

dekuji za pripadne osvetleni

Martin Zdrazil