FW: Jak na mailserver

Milan Cizek cizek.milan at seznam.cz
Tue Mar 27 19:52:47 CEST 2007

> jelikoz maildrop je od autoru courier-imapu, ktery se hojne pouziva
> jako
> IMAP/POP3 server, umi pekne spolupracovat s authdaemonem, proti
> kteremu se autentizuji virtualni uzivatele.
>
> Jednou nakonfigurujete authdaemond a mate jak IMAP/POP3 sluzbu, tak i
> dorucovani pro virtualni mailboxy pres maildrop (kdyz pouzijete misto
> pro postfix implicitniho transportu 'virtual:' transport 'maildrop:').

Ahoj, diky za podstatnou informaci, tak nejak jsem to tusil po zkoumani
Makefile, ze tam nejaka navaznost existuje. Nyni jsem dosel k nazoru, ze si
tedy pro virtualni emaily vytvorim virtualniho uzivatele. Az do ted jsem
totiz vyuzival postfix ucet, a to jak pro postfix, tak i courier. Vse
slapalo a zadneho dalsiho uzivatele jsem nepotreboval (nechtel delat).
Postupne jsem ale k maildropu cetl ruzna how-to, readme, konfiguraky a vsude
nabadaji nespoustet maildrop pod postfix uctem. Nevim jestli je to pouze
doporuceni nebo konstatovani faktu, ze tak to proste fungovat nebude.

Vytvoril jsem si tedy v systemu vmail:vmail (5000:5000) uzivatele. Jenze od
teto chvile narazim a neumim to dat dohromady (nechapu). :((

/var/spool/virtual/* jsem nastavil vlastnika vmail:vmail.

v authmysqlrc:
MYSQL_UID_FIELD         5000
MYSQL_GID_FIELD         5000
atd.

v main.cf postfixu mam nastavene:
mail_owner=postfix

ale toto by melo ovlivnit jen to, pod jakym uzivatelem se spousti jednotlivi
demoni postfixa. Tedy jestli to chapu. Pri spusteni postfixu si vytvori ve
/var/spool/postfix/* potrebnou hiararchii adresaru, vlastnikem je tento
mail_owner. Tak a pri pokusu o start dostavam na kazdy z tech adresaru
hlasku. :(

# postfix start
postfix/postfix-script: warning: not owned by root: /var/spool/postfix
postfix/postfix-script: warning: not owned by root:
/usr/local/etc/postfix/postfix/active
postfix/postfix-script: warning: not owned by root:
/usr/local/etc/postfix/postfix/bounce

Rikam si budiz, tak rootovi vsechny ty adresare privlastnim...
# postfix start
postsuper: fatal: scan_dir_push: open directory defer: Permission denied
postfix/postfix-script: fatal: Postfix integrity check failed!

Skvele, vubec netusim, proc se mu ani jedno nelibi. :(((

dokaze mi prosim nekdo poradit? Jake uzivatele kde nastavit abych dodrzel
bezpecnosti zalezitosti?

Ja mel az do ted tuto predstavu:
- postfix demoni si bezi pod postfix uctem.
- courier demoni si bezi pod nejakym uctem, to je asi fuk (klidne take
postfix)
- /var/spool/virtual/* vlastni vmail uzivatel.
- postfix i courier pristupuji do maildiru pres uzivatele vmail (aby meli
prava)
- maildrop bezi pod jinym uctem nez postfix, tedy klidne vmail.

Dekuji.
Milan