FreeBSD kernel panic: vm_thread_new: kstack allocation failed

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Mar 20 18:05:51 CET 2007

Divacky Roman napsal/wrote, On 03/20/07 15:19:

> to rozhodne neni bug v kernelu :)

	No, nerad bych se poustel na tenky led uvah co je a co neni chyba -
navic tam mas smajlika, coz by mohlo znamenat i to, ze to je treba
ironie. Nicmene, snad se muzeme dohodnout alespon na tom, ze to, ze
jakykoliv uzivatel dokaze zborit provoz celeho stroje neni uplne
optimalni chovani ...

> nooooo.. zrovna tohle mne na fbsd dost se*e.. ty ruzne limity a vubec vetsina
> hardcoded hodnot ma velikosti nekdy z 80tych let a je to cele naprd...

	Muze se ti to libit, muzes s tim jiste nesouhlasit, ale fakt, ze
pocitac ma jen omezene mnozstvi zdroju, a ty musis rozdelovat nejak
rozume nejen mezi aktualni uzivatele, ale i mezi uzivatele, kteri se ti
na stroj teprve prihlasi a procesy, ktere teprve mozna nekdy v
budoucnosti budou spusteny tim nezmenis.

	Takze nejake limity nakonec stejne potrebujes a muzes jen spekulovat
nad zpusobem, jak je zadavat, jestli maji byt staticke, nebo se pokusit
o nejakou umelou (a tedy jiste v nekterych situacich omylnou) umelou
inteligenci ...

> kazdopadne plati ze omezeni tady JE pro vsecky pripady, sice pokazde je to omezene
> jinak ale pokazde tady je
>
> kern.threads.max_threads_per_proc: 1500

	Pravda, toto omezeni tam je, to mi uniklo, ale zrejm eje tento limit
nedostatecny - k popsanemu ukazu doslo podle vseho proto, ze
neprivilegovany uzivatel totalne vycerpal globalne limitovane systemove
prostredky.

	Je pravda, ze to muzeme odmitnout jako problem uzivatele - proste ma s
ohledem na zpusob pouzivani systemu limity chybne nastavene - prilis
velky kern.threads.max_threads_per_proc a/nebo prilis maly PMAP_SHPGPERPROC

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz