zvlastni chovani cachovaciho named

Jan Poctavek poctavek at kmit.sk
Mon Mar 19 21:14:26 CET 2007

Divacky Roman  wrote / napísal(a):

> to je vescko v pohode ale pak pockam "chvilku" (2 minuty?)
>
> a odpoved je zase kolem: Query time: 65 msec
> a treba u toho seznamu mi to vrati jinou ip

Kedze to vracia inu IP, je jasne ze sa znova robi plna query. To
znamena, ze povodna query uz nie je platna. Pravdepodobne vyprsalo TTL
pre domenu.
Skusil som cache dump (rndc dumpdb) na mojom dns pre domenu seznam.cz a
zistil som, ze maju pre svoju domenu nastavene TTL na 170 s.
To znamena, ze platnost je obmedzena tymto casom a po nom sa musi robit
nova query. To koresponduje s Vasim zistenim ze sa to deje cca po 2
minutach.
Pravdepodobne je to kvoli load balancingu, aby sa im castejsie menila
cielova adresa serverov.

> vi nekdo co se deje? co mi vyprazdnuje tu cache? a jak to "fixnu"?

Mam dojem ze toto sa "fixnut" neda, kedze je to DNS nastavenie domeny
seznam.cz. Ale pre ine domeny s "normalnejsim" ttl by to malo ist v pohode.

S pozdravom

Jan Poctavek