Pad serveru watchdog timeout

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Mar 14 17:56:02 CET 2007

Bc. Radek Krejca wrote:
> Dobry den,
>
>   dnes mi lehl HP server, bohuzel uplne, po restartu jsem nasel
>   posledni hlasku v logu:
>
> Mar 14 15:37:04 pvt-gw kernel: bge0: watchdog timeout -- resetting
> Mar 14 15:37:04 pvt-gw kernel: bge0: link state changed to DOWN
> Mar 14 15:37:09 pvt-gw kernel: bge0: link state changed to UP
>
>   Obcas se tam ta hlaska objevuje, na desce serveru jsou 2 gigove bge
>   sitovky, ta hlaska se objevila u obou a obcas se u obou objevuje.
>   Prijde mi divne, ze by byly dve sitove karty rozbite. Cim to muze
>   byt?

> [...]

bge sitovky mam temer na vsech serverech a watchdog timeout jsem videl
naposledy ve verzi 6.0-RELEASE, byl tam nejaky bug, ktery byl par tydnu
po vydani opraven, takze jsem upgradnul na, v te dobe, 6.0-STABLE. Na
dalsich strojich mam 6.1 a 6.2 bez timeoutu, takze bug v driveru bych
temer vyloucil.
Nicmene to muze byt neco, co se projevuje jen pri urcite konstalaci HW a
preruseni na sbernici. Tezko rict.
Jedine ten stoj vyzkouset treba s 6.2, nebo dokonce s nejposlednejsi
6-STABLE, ale to asi v produkci chtit nebudete, takze pak uz zbyva
jedine ho nahradit docasne jinym strojem a tenhle pak "testovat". At uz
je to HW nebo SW problem, tak se tomu vyrazeni a testovani asi stejne
nevyhnete.

Miroslav Lachman