Re: pc s vice disky (Ladislav Jerabek)

Ladislav Jeřábek mixicek at seznam.cz
Mon Mar 12 20:53:08 CET 2007

Ahoj.

Na serveru mam nainstalovane FreeBSD 6.2-STABLE. Mam disky 2x 200GB a 4x 320GB. Prvni par je spojen pomoci gvinumu do mirroringu (bez problemu) a zbyle 4 disky jsou spojeny do RAIDu 5 taktez pomoci gvinumu. Testoval jsem vypadek jednoho disku na RAIDu 5. Disk vypadl a filesystem jede bez problemu dale v degraded modu. Pripojil jsem "novy" disk a zacal synchronizaci na pripojenem filesystemu. V tomto pripade pole spadlo a data byla ztracena. V druhme pripade jsem udelal vse uplne stejne jen v poslednim kroku jsem filesystem odpojil (unmount) a zacal synchronizaci. V teto situaci vse probehlo bez problemu a po fsck_ufs vse bezi jako pred tim a data jsou zachranena. Ja osobne mam s gvinumem dobre zkusenosti jen je dulezite vedet jak presne postupovat v pripade vypadku disku.

S pozdravem
Ladislav Jerabek