MySql 4.0 vs. 4.1

Lubomir Host rajo at platon.sk
Mon Mar 12 10:11:50 CET 2007

On Mon, Mar 12, 2007 at 09:43:19AM +0100, Peter Rosa wrote:
> Zdravim vsetkych,
>
> prosim, neexistuje nejake nastavenie v nastaveni serveru/klienta
> MySql 4.1, aby sa spravali podobne (aspon navonok), ako MySql 4.0?
>
> T.j. aby sa v phpmyadmin-e nezobrazili polozky ako:
> - Znakova sada v MySql
> - Overenie MySql spojenia
> - Zotriedenie
> - Znakove sady a Zotriedenia
> - a pod. veci suvisiace s nastavenim charset-ov a jazykov
> ??
>
> Tieto veci aj tak nepozivame (standardne ukladame vsetky databazy vo
> [...]

Toto velmi zly pristup k rieseniu problemov. Podla mna sa viacej oplati
investovat cas do nastudovania, ako MySQL pracuje s charsetmi a co to
obnasa. Migroval som takto produkcne data uz viac krat, a nie je s tym
ziaden problem. A praveze preferujem UTF-8. Jedinou podmienkou je, aby
tie data boli v aspon v konzistentnom stave (aby nebola cast zaznamov
v jednom kodovani a druha cast dat v inom). A na strane klienta treba po
pripojeni poslat 2 prikazy:

SET NAMES cp1250;
SET COLLATION_CONNECTION=cp1250_general_ci'

Najlepsie ale je poslat to v takomto tvare:

"/*!40101 SET NAMES cp1250 */"
"/*!40101 SET COLLATION_CONNECTION=cp1250_general_ci */"

Zial, velmi vela PHP koderov nechape, co to ten charset je a nevedia to
spravne pouzivat. A pritom navodov, ako na to je na webe plno. :-/

Az mas zaujem, mozeme sa dohodnut na nejakych konzultaciach a pripadne
naplanovat prechod na MySQL 5.0 alebo 5.1. To by bola podla mna sparvna
cesta do buducna.

rajo

--
  ,''`.  Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>    ICQ #:  257322664
 : :' :  Jabber: rajo AT jabber.platon.sk      VoIP: callto://rajo207