RAID nebo disk

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Mar 11 11:37:23 CET 2007

Bc. Radek Krejca wrote:
> Dobry den,
>
>   v logu se mi objevuje toto, je to na novem stroji, ale muze byt
>   samozrejme vadny disk, nicmene nevim, zda je to diskem, nebo treba
>   nefunkcnim ovladacem pro raid.
>
> Mar 10 07:22:44 server kernel: ad4: WARNING - SET_MULTI taskqueue timeout - completing request directly
> Mar 10 07:22:44 server kernel: ad4: TIMEOUT - WRITE_DMA retrying (1 retry left) LBA=108531455
> Mar 10 07:22:44 server kernel: ad4: WARNING - SETFEATURES SET TRANSFER MODE taskqueue timeout - completing request directly
> [...]

Ze se tam objevuje i ad4 a ad6 je v poradku (a je to vyhoda, ze se k tem
zarizenim da pristupovat napriklad pomoci smartctl)

Ja mam obecne spatne zkusenosti s ICH7 v oblasti SATA radice, ale je to
patrne hodne ovlivnene implementaci konkretniho vyrobce motherboardu.

SATA rozhrani samo o sobe mi pripada jako dabluv vynalez, protoze teprve
s nasazenim SATA disku jsem zjistil, co to jsou 'nevysvetlitelne
problemy' s disky. Se zadnym pATA / SCSI diskem jsem nemel problem, ale
tech problemu se SATA za posledni rok, to je az neuveritelne.

Ale zpatky k veci - podival bych se pomoci smartctl
(sysutils/smartmontools), jestli nejsou na disku nejake pending sectors,
ci jine viditelne chyby. Zrovna dnes tu mam jeden notebook, ktery jich
tam mel spoustu a hlasil v podstate ty same chyby, co jste poslal ve
vasem vypisu z messages. Ted jsem ho cely projel dd if=/dev/ad0
of=/dev/ad0 bs=1m conv=noerror a vsechny ty necitelne sektory byly
realokovany. Jdu tam znovu zkusit naisntalovat system (notebook neni
muj, disk je zraly na vyhozeni, ale...)

Miroslav Lachman