Migrace linux freebsd

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Mar 9 10:36:07 CET 2007

jirkajj at centrum.cz wrote:
> Je mozne  kompletne presunout vice uzivatelu z linuxu vcetne nastaveni (samba) na freebsd bez toho, aby to uzivatele (mimo vypadku) zaznamenali?

	Postup by nemel byt slozity - nakonec - Samba je stale Samba - "pred" i
"po".

1. prenest OS uzivatele vcetne skupin - v tom se mi nezda byt hacek,
snad krome hesel, ktere ale nakonec, kdyby na to prislo, ani prenest
nepotrebujeme - Samba ma hesla vlastni.

2. Prenest data, ktera Samba zpristupnuje - vcetne prav, a kdyz rikam
vcetne prav, tak tim myslim i vcetne ACL

3. Prenest kompletni konfiguraci Samby - a jeji pripadna uprava, pokud
budou nektere veci (konfiguracni soubory nebo samotna data) ulozeny na
jinem miste, nez byly puvodne

4. Pokud jsou v konfiguraci Samby zmineny nejake externi scripty, pak
zajistit jejich preneseni nebo funkcni ekvivalent.

	I kdyz to nelze vyloucit, myslim, ze jsem na nic nezapomel - i kdyz
jsem to nikdy nedelal ...

	Jak to ale bude s tim "aby to uzivatele nijak nepoznali", to nevim.
Vzdycky se mi zdalo ze Samba na FreeBSD podava klientum na Windows data
as neprijemne pomalu. Nevim ale, jestli je to obecna vlastnost Samby,
nebo je to vlastnost kombinace Samby s FreeBSD. Nejmene nektere
pomlouvacne informacni zdroje tvrdi to druhe. Byla-li by to pravda, pak
by uzivatele zaznamenali zpomaleni. Nikdy jsem to nemel moznost overit,
takze nevim.