Upgrade pri behu

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Mar 5 16:37:20 CET 2007

Kaminar wrote:
> Zdravim,
>
> kdyz jsem cetl debatu o kompilaci kernelu, tak me napadla
> jedna otazka ohledne upgradu balicku pri jejich vlastnim behu.
>
> Dejme tomu, ze budu upgradovat nejaky port spolecne
> s jeho zavislostmi, ktere ale v dobe upgradu (napr.
> pomoci portupgrade) budou bezet (napr. gtk). Je to bezpecne?

Nevim jak u GTK, ale bezne upgraduji MySQL za "plneho provozu" (delam to
v noci, ale daemon bezi a vyrizuje par desitek requestu za sekundu),
jelikoz bezi pres daemontools a na pres rc.d skripty, tak pri upgradu
nedojde k jeho zastaveni. To znamena, ze portupgrade zkompiluje noveho
daemona, smaze (odinstaluje) stareho (vcetne vsech knihoven atd.) a
nainstaluje noveho. Po celou tuhle dobu MySQL zustava v provozu i kdyz
nema na disku puvodni soubory (respektive ja vim, ze interne tam jsou,
dokud je proces neuzavre ;]). Pak jen provedu restart daemona a to uz
nabehne nova verze, puvodni soubory na disku se uzavrou a dojde tim k
uvolneni mista, ktere do ted zabiraly.
Mozna v tom je skryte nejake nebezpeci... ale kde neni?
Podobne probiha u me i upgrade Apache, nebo PHP. Nedavno mi dokonce na
serveru bezel Apache s PHP asi hodinu a pul bez toho, aby napriklad
pkg_info vypsalo jakoukoliv zminku o PHP, protoze jsem ho odinstaloval a
pak mel problemy s instalaci noveho baliku. (jednalo se o downgrade)

Miroslav Lachman