zajimava informace o procfs/pseudofs

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Fri Mar 2 19:14:06 CET 2007

On Fri, Mar 02, 2007 at 06:11:42PM +0100, MeX wrote:

> options          PROCFS            # Process filesystem (requires PSEUDOFS)
>
> The process file system. This is a “pretend” file system
> mounted on /proc which allows programs like ps(1) to give you more
> information on what processes are running. Use of PROCFS is not required
> under most circumstances, as most debugging and monitoring tools have been
> adapted to run without PROCFS: installs will not mount this file system by
> default.
>
> options          PSEUDOFS          # Pseudo-filesystem framework

> [...]

procfs se v fbsd standardne pouziva jen pro truss a ps -e iirc. 99.99% uzivatelu
to naprosto nepotrebuje. naopak, vzhledem k priblizne 6ti miliardam security
bugum zpusobenym procfs se to ve fbsd nepodporuje a podporovat nebude.

navic... z meho lehce zasveceneho pohledu si myslim ze procfs 1) lze (resp.
neposkytuje presne informace) 2) je velmi silne netestovany az by se clovek
nebal pouzit slova "code rott" ;)

ja osobne bych na masine nic takoveho nemel ani kdyby mi za to slibily... no
proste neco fajn :)

navic... i kdyz to clovek potrebuje (jednou za tisic let) tak neni problem nahrat
pseudofs modul a procfs modul.

roman

p.s. zadny smysl nemel procfs tusim v zadnem fbsd. iirc je to sysv vymysl a v bsd
se to nikdy moc neujalo