Kontrola disku na vadne bloky pred vytvorenim filesystemu

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Feb 27 19:44:27 CET 2007

Rudolf Cejka wrote:

> Soucasne disky vadne bloky mit nesmi.

> SMART a smartmontools. Ne vsichni vyrobci maji firmware plne funkcni,
> ale chybu hlasi vsechny disky, co jsem potkal. Jen u nekterych je treba
> je vytahnout ven z pocitace a projet je servisni utilitou vyrobce, jine
> se s premapovanim vadnych sektory vyporadaji samy. Pokud vadny sektor
> zustava, je to duvod k reklamaci.

> Kontrola vadnych bloku pri vytvareni souboroveho systemu je
> prakticky k nicemu. U novych disku se nema cenu tim zabyvat
> a u starsich disku je potreba je stejne zkontrolovat servisni
> utilitou vyrobce.

Tomu bych si dovolil trochu oponovat - on prave nekdy i ten uplne novy
disk uz muze obsahovat vadne bloky a je lepsi to zjistit hned, nez az po
pul roce, kdy se na to misto poprve zapise.
Takze ja nove disky radeji cele prepisu (napriklad dd if=/dev/zero
of=/dev/ad0 bs=3m nebo neco podobneho) a pak teprve instaluji / reklamuji ;)

Miroslav Lachman