Vykonnost viacjadrovych procesorov. [Bolo: Re: rackove servery]

Pavol Čierny scorp at scorp.sk
Wed Feb 21 13:10:49 CET 2007

Ja by som teda aspon napisal moju prakticku skusenost pre porovnanie
single core a dual core

2 servery:

Fujitsu-siemens primergy rx220 - 2x Single Core Opteron, 3 GB RAM, 2xSATA disky v RAID1

Sun Fire X2200 - 2x Dual Core opteron, 3 GB RAM, 2x SATA disky v RAID1

Cize sa servery lisili iba poctom jadier na procesore (zakladne dosky
boli podobne sa mi zda :) )

OS: FreeBSD 6.1, Apache2, PHP5, MySQL5

Testoval som webovu PHP aplikaciu, dost narocnu na databazu...

Jednoduchy test bolo simulovanie co najviac klientov a robit furt
dookola ten isty request na aplikaciu...

Vysledkom bolo ze na 32 bit kerneloch bol Sun s dual core cca 2x
vykonnejsi nez fujitsu... pri vyssej zatazi az 3x (merala sa priemerna
doba generovania stranky)

Takze na dual-core pod BSD mam kladny nazor :)

---
S pozdravom
Pavol Čierny