shaping provozu

Miroslav Chlastak chlastak at sloane.cz
Tue Feb 13 16:10:54 CET 2007

Dan Lukes wrote:

> [...]
> oznaceni lze pouzit v matchovaci podmince nejakeho pravidla, nicmene,
> TAGy jsou v ramci kernelu opravdu dostupne opravdu obecne, takze tento
> mechanismus mohou pouzivat i jine komponenty, ktere se k paketum v jadre
> dostanou.
>
> 	Ale obavam se, ze tento mechanismus je SNORTu nedostupny. Ja ho sice
> neznam, ale podle toho, co padlo tady, tak on sedi na nejakem read-only
> rozhrani (bpf?), analyzuje pakety, a kdyz chce vyvolat nejakou akci, tak
> musi pouzit nekoho jineho - zmenit pravidla ipfw nebo tak. Sam pakety

Taky me tato kombinace napadla. A pak me napadlo jeste neco jineho.
Hledal jsem nastroj na omezovani
P2P siti (obdobu linuxoveho ipp2p). Kdyz ted ipfw umi tagovat pakety,
nedalo by se toto tagovani nejak rozsirit,
aby paketu zustal tag, kdyz bude pres divert poslan do user space
aplikace a posleze navracen zpet do kernelu(resp. firewallu)? Pak uz by
teoreticky nemelo byt tak slozite naprogramovat user land aplikaci,
ktera by poslouchala (obdobne jako natd) a tagovala pakety podle
obdobnych pravidel jako snort rozpoznava provoz. Pakety by byly nasledne
vraceny zpet do firewallu a dle tagu by se zpracovaly.

Lze to takto nejak uskutecnit?

--
Mira