Polling

Miroslav Chlastak chlastak at sloane.cz
Mon Feb 12 14:54:02 CET 2007

Bc. Radek Krejca wrote:
> [...]
>   vytocen diky preruseni na 100%. Kdyz odbocim, je nejaka jina
>   moznost, nez vyuziti pollingu, jak vyzdimat z toho serveru vice, nez
>   onech 130 Mbit?
>
>   A nyni k pollingu, nastavil jsem tedy HZ=1000, a vysledek je, ze k
>   nejakemu snizeni vytizeni procesoru dojde, ale je tu zvyseni odezvy
>   u pingu o cca 20 ms (coz bych mozna i zkousl), ale ze site nedostanu
>   vice jak necelych 90 Mbit. Rikal jsem si, ze default hodnoty jsou
>   nastaveny na 100 Mbit (podle man), tak jsem si chvili hral, ale
>   uspech zadny. V tuto chvili mam nastaveno tedy toto:

Tak jsem taky na vytizenejsim routeru vyzkousel polling. A vysledek nic moc.
Testovany stroj wrap 1E, sitovky sis, polling na sitovkach nastaven.
Stroj krome routingu dela i nat.

Vysledek takovy, ze se cca o 2ms zvedla odezva pres dany stroj (coz je v
pohode).
Horsi je, ze vzrostlo zatizeni daneho routeru a to diky preruresni, viz:

CPU states:  1.2% user,  0.0% nice, 10.4% system, 32.4% interrupt, 56.0%
idle

S vypnutym pollingem je vytizeni cca nasledujici:

CPU states:  2.7% user,  0.0% nice, 10.4% system, 12.4% interrupt, 74.5%
idle

Hodnoty sysctl pri zapnutem pollingu:
kern.polling.burst: 60
kern.polling.each_burst: 5