FreeBSD 6.2 a Xeon Dual Core

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Feb 8 22:03:20 CET 2007

dobrusky at post.cz wrote:
> Dobry den, ahoj,
>
> poprve instaluji FreeBSD na nejaky pokrocilejsi stroj. Jedna se o desku Intel s chipsetem S5000VSA a CPU Xeon 3.00 GHz Dual Core.
>
> Rad bych se vyvaroval zbytecne ztraty vykonu, tak bych se rad zeptal nekoho, kdo s tim ma zkusenosti. Cetl jsem, ze s distribuci pro AMD64 jsou cetne problemy a tak jsem radeji zvolil i386. Nevim, zda mi doporucite hypertreading zapnuty nebo vypnuty a pripadne nejakou doporucenou optimalizaci jadra.
> [...]

Pokud tam pobezi jen tento vyjmenovany SW a ocekavate velke zatizeni
systemu (chcete z neho dostat maximum), pak bych zvazil instalaci AMD64
- MySQL s nim bezi udajne znatelne lepe, nez na i386. Ale jinak
instalace i386 neni nijak zasadne spatna. Sam mam na vsech 64bit
strojich i386 misto AMD64, protoze nejsem s vykonem na hrane.
Co se tyce hyperthreadingu, otazkou spis je, zda ho vas CPU vubec
podporuje - pokud je to totiz Dual Core, tak je to neco jineho, nez
stary "dobry" hyperthreading. Dve jadra a k tomu hyperthreading (celkove
tedy system vidi 4 CPU v jednom pouzdre) ma pouze jakasi Extreme edice
Intelovskych CPU.
U Dual Core CPU bude asi ve vetsine pripadu lepsi SMP kernel a tedy
vyuziti obou jader. Hyperthreading mi dela na vetsine serveru vic
problemu nez uzitku.

Miroslav Lachman