Polling

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Feb 6 13:26:47 CET 2007

Bc. Radek Krejca wrote:
> Presne tak, nastavuji polling pres ifconfig a kdyz si vypisu info o
> kartach, tak na obou mam nastaven polling. Zatez procesoru opravdu
> klesne a stane se tak za behu pocitace. Bohuzel pak se zvedne odezva
> pingu i nacitani stranek useru a hlavne, nedokazu pak prenest pres
> gate vice, nez cca 89 Mbit.
>
> Aktualni hodnoty sysctl jsem zaslal proto, protoze jsem s nimi hybal a
> stejne se nic nezmenilo. Domnival jsem se, ze se sysctl promennymi lze
> hybat za behu systemu s okamzitym efektem, je to tak?

	Jiste - hodnota se zmeni okamzite (neni-li RO) - ale to automaticky
neznamena, ze ten, kdo si jeji hodnotu precetl drive se o zmene dozvi a
prizpusobi se ji. Zrovna v pripade kern.polling.enable jde o tento
pripad - tu si karta precte pri inicializaci a na pozdejsi zmeny uz
nebere zretel.

	Mimochodem, i kdyz
 > kern.polling.enable: 0
	neznamena to, co jsem se puvodne mylne domnival tohle ...
 > kern.polling.handlers: 0
	... uz podezrele je. To by pri zapnutem pollingu opravdu nemelo byt
nulove. Nicmene OK, verim, ze polling zapnuty je.

	Podezrele jsou dve veci:
 > kern.polling.lost_polls: 354738
 > kern.polling.burst: 21

	To prvni ukazuje, ze se aktualen patrne dost paketu ztraci (nevim ale,
za jak dlouho ta statistika je). To prvni s tim patrne souvisi - to je
maximalni pocet paketu, ktere bude kazdy tik hodin (1/HZ) vyrizeno. A to
je pomerne male cislo. Na strojich, kde jsem to zkousel se mi toto cislo
vzdy rovnalo nebo velmi blizilo burst_max. Sice by i tech 21 melo stacit
na pozadovane toky (za predpokladu, ze typickym paketem je paket
"velky"), ale i tak ta hodnota naznacuje, ze obsluha karty trva pomerne
dlouho.

	Kazdopadne, za teto situace je jakekoliv zvysovani burst_max
irelevantni. Kdyz uz, tak vliv bude mit spis snizovani user_frac

	Proc trva prace s kartou tak dlouho je jina otazka. Popravde receno,
moc me toho nenapada - kromet toho, ze jde proste o vlastnost karty
a/nebo celkove pretizeni pocitace ci site.

	Jinak ale - udavana propustnost 130Mbps zas tak spatna neni - a jestli
neni firewall uplne prazdny a vypnuty, tak je to IMHO vysledek primo
skvely ...