spam z webu...

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Feb 6 00:57:42 CET 2007

Lubomir Majersky wrote:
> Zdravim vsetkych,
>
> 	vedel by ma niekto *nasmerovat/nakopnut*, ako si poradit zo spamom
> generovanym z php scriptu weboveho servera? Viem, ze otazka je velmi
> vseobecna, ale neviem co mam v podstate hladat, nakolko nemam velke
> znalosti z php. Jedno vsak viem urcite, ze sa to deje cez web, lebo ked
> odstavim web server (apache) tak to prestane. Neviem, co si kto zo
> zakaznikov nasadil, mnoho vsak z nich pouziva opensource aplikacie a
> tazko sa mi v nich patra. Deje sa mi to uz par dni a neviem co s tym.

Nejaky (pomerne kratky) cas je pri kompilaci PHP moznost volby
WITH_MAILHEAD=true - to bych vam doporucil v prvni rade (je to k
dispozici pro PHP5, u PHP4 si nejsem jisty). Tato volba zajisti, ze se
do kazdeho e-mailu, ktery je z PHP odeslany funkci mail(), vlozi i
hlavicka obsahujici jmeno virtualhostu, url scriptu a IP adresu klienta,
ktery tu stranku navstivil (e-mail odeslal).

To je IMHO nejlepsi zpusob, jak zjistit, odkud se ty maily posilaji.
Dohledavat to z logu je u vetsiho poctu virtualu / scriptu, dost
neprijemna prace.

Miroslav Lachman