spam z webu...

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Feb 5 23:02:24 CET 2007

Lubomir Majersky napsal/wrote, On 02/05/07 22:29:
> 	vedel by ma niekto *nasmerovat/nakopnut*, ako si poradit zo spamom
> generovanym z php scriptu weboveho servera? Viem, ze otazka je velmi
> vseobecna, ale neviem co mam v podstate hladat, nakolko nemam velke
> znalosti z php. Jedno vsak viem urcite, ze sa to deje cez web, lebo ked
> odstavim web server (apache) tak to prestane. Neviem, co si kto zo
> zakaznikov nasadil, mnoho vsak z nich pouziva opensource aplikacie a
> tazko sa mi v nich patra. Deje sa mi to uz par dni a neviem co s tym.

		A jak jste vlastne zjistil, ze se vubec rozesilaji nejake emaily ?
Jestlize si nekdo stezoval, urcite vam poslal kopii takoveho emailu,
vcetne kompletnich hlavicek (to je takova samozrejmost, u podobnych
stiznosti, bez nich stiznost rovnou odmitnete jako prakticky
neresitelnou). Jestlize jste takovy email zachytil sam, take mate jeho
hlavicky. Z tech se da ledacos o zpusobu rozesilani zjistit.

	Pokud se ukaze, ze jsou dopisy rozesilany pres MTA, ktere mate pod
kontrolou (a pres ktere se rozesila je prave v tech hlavickach) budou
da;sim zdrojem informace z LOGu tohoto MTA.

	Dale mate access-log prislusneho WWW serveru, a to uz je v kombinaci s
predchozimi informacemi pomerne silny zdroj informaci.

	Bohuzel, nam zadna z techto informaci poskytnuta nebyla, proto je,
skutecne, otazka prilis obecna a konkretne nezodpoveditelna ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz