rychle mazani velkeho mnozstvi souboru

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Jan 22 15:58:13 CET 2007

Lubomir Host wrote:

> Celkom zaujimavy je zlom na konci grafu pri mazani. Vies to nejako
> vysvetlit? Nahle doslo k zrychleniu mazania? Preco?
>
> Taktiez proces zaplnania je miernucko prehnuty. To by znacilo na
> nepatrne spomalovanie zapisu s rastucim objemom dat.
>
> rajo

Popis grafu je nasledujici:
Puvodne byl test nastaven na 100 cyklu, to skoncilo v noci z pondeli na
utery a zaclo se mazat, ale rucne jsem ho zastavil a pridal dalsich 370
cyklu a znovu spustil - proto je tam ten maly zub. Pak uz to jelo
plynule az do patku cca 3:30, kdy dosly inody na disku a zaclo se mazat.
V patek vecer okolo 19h vypadnul jeden disk v mirroru - to na grafu neni
videt zadnou zmenou rychlosti mazani.
Cim je zpusoben ten zlom ke konci soboty nemam nejmensi tuseni,
pravdepodobne to ma cosi spolecneho s mistem na disku / poctem inodu. Na
tom serveru temer nic nebezi, takze by to nemelo byt ani ovlivneno
zadnou ze sluzeb.
Je dost mozne, ze se takhle projevuje to, na kterem miste na plotne se
zrovna zapisuje (na vnejsi strane disku je zapis / cteni rychlejsi nez u
stredu)

Miroslav Lachman