obmedzenia filesystemu UFS2: Too many links

Rudolf Cejka cejkar at fit.vutbr.cz
Tue Jan 16 09:20:08 CET 2007

Lubomir Host wrote (2007/01/16):
> XFS pouziva binarne stromy (b+trees) kde sa len da, co rapidne zrychluje
> operacie aj pri pocte suborov > 100 tis. v jednom adresari. No problem.
> Udajne XFS testovali s milionmi suborov v jednom adresari a udajne to
> bolo v pohode. ;-)

Zrovna minuly tyden jsem delal restore zalohy na XFS v Linuxu a kdyz
jsem se behem teto obnovy snazil vylistovat adresar s priblizne 150 000
soubory a v te dobe se uz obnova davno provadela ve zcela odlisne casti
stromu, tak na ls jsem cekal priblizne 6 minut a na ls -l jsme cekal
pres pul hodiny, pak jsem proces prerusil a v pohode jsem se necitil
ani trochu. Po obnove uz ls bylo pouzitelne, cas v radu jednotek vterin,
jenze to uz bylo s krizkem po funuse :o( Takze odsud posud - je mi skoro
jedno, jestli cekam 1 s nebo 3 s, ale neni mi ani trochu jedno, jestli
cekam 10 s nebo 1000 s.