obmedzenia filesystemu UFS2: Too many links

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jan 15 12:50:52 CET 2007

Lubomir Host wrote:
> V /usr/src/sys/fs vidim tieto filesystemy:
>
> deadfs devfs fdescfs fifofs hpfs msdosfs ntfs nullfs nwfs portalfs
> procfs pseudofs smbfs udf umapfs unionfs
>
> Ktore z nich by som teoreticky mohol pouzit ako nahradu za nativny UFS?

	Vetsina z nicvh jsou pseudosystemy nebo vzdalene systemy. NTFS je,
pokud vim, read-only. Zbyva hpfs a msdosfs. O prvnim envim dost abych to
posoudil, druhy je pro praci s takhle velkymi adresari nevhodny.

	Podle me zadny vhodny system v seznamu neni.

> Linux 2.6.x jadro s XFS s vytvorenim 35000 adresarov (cize nad limitom
> FreeBSD s UFS1/UFS2) nemalo problem. Navyse sa mi ten moj jednoduchy
> benchmark zdal 2x rychlejsi na linuxe, aj ked je to tazko porovnavat

	To je skutecne tezke porovnat, navic, pokus o takove porovnani smrdi
flamewar. Nevim, jak je to v pripade UFS, ale v pripade EXT2FS byvalo
defaultni nastaveni takove, ze preferovalo vykon za cenu vyssiho havarie
filesystemu pri padu stroje (treba vypadku napajeni), zatinco an FreeBSD
bylo defaultni nastaveni (u UFS) opacne. Takze pripadne pokusy o
porovnani by bud' musely byt zalozeny na pomerne hluboke analyze, nebo
je treba je pojmout jako "proste porovnani dvou cisel bez znalosti
souvislosti"

> Aplikacia je v podstate frontend k databaze obrazkov. Na vyvoji
> aplikacie som sa podielaj aj ja. Priznavam sa. ;-)  Informacie
> o obrazkoch su ulozene v databaze, subory su na filesysteme. Kedze kazdy
> obrazok ma niekolko "podverzii", zdalo sa mi logicke zoskupit tieto
> verzie obrazkov do jedneho adresara a mena adresarov vytvarat podla ID
> zaznamu v databaze.

	To je v poradku, jen v tech funkcich, ktere finalne se souborem pracuji
je proste potreba pridat mezi druhy a treti znak jmena (a pripadne jeste
mezi ctvrty a paty) lomitko ...

	Predpokladam, ze jsou tam tri funkce - vytvoreni obrazku, otevreni pro
cteni a smazani - takze je to celkem trivialni uprava techto tri funkci.
Nicmene, takovahle rada uz presahuej ramec teto konference.

> upgradnut, vysledkom bude asi migracia na linux. Vlastne je aplikacia na

	A nebo tak.