packet filter

Michal Kosík info at michalkosik.com
Sat Jan 13 00:03:26 CET 2007

Zdravim,
ponekud stara diskuze, do ktere jsem zasahl i ja....(ne prilis podnetnym
prispevkem)
Za to, co ted napisu se dopredu omlouvam, protoze jsem se chtel naucit FBSD.
Jeste ma snaha bude trvat, ale mam par pratel, kteri resili stejne problemy,
mnohem drive a mnohem vic o tom vedi.
Dostal jsem odpoved na vsechny otazky tykajici se tohoto problemu:
(a podotykam, ze me ta odpoved trochu mrzi...)

"Mikrotic RouterOS"

Kouknul jsem se jen do manualu a byl jsem prekvapen....

Prosim, reknete mi nekdo, ze toho stejneho vysledku, moznosti a hlavne
jednoduchosti nastaveni dosahneme i ve FBSD!
Stale se nechci teto myslenky vzdat a zahodit investovany cas i penize
(koupil jsem literaturu)

Samozrejme, ze v jednoduchosti je krasa a po jiz investovanem case vim, ze
je FBSD schopen stejnych vysledku....
Ale chlapi, ruku na srdce, co ta jednoduchost nastaveni? Bez potreby znat
skripty, ale samozrejme rozumet tomu, co chci udelat!
Nechapejte tento muj prispevek jako nejakou urazku FBSD, (to bych si
nedovolil, uz jsem jej nejaky cas studoval).
Jen jako primer k tomu, co jiz existuje a ze toto tema, na ktere zpet
reaguji, me vedlo k myslence, ze vse je mozne udelat nekolika zpusoby,
a ze nema cenu objevovat Ameriku.

P.S.
Jeste upozornuji na skutecnost, ze jsem si vedom, ze o cem pisi je pouze
router a neresi jine aplikace, ktere bych na stejne masine chtel take
mit....
(Pokud ovsem neni hloupost mit DNS, DHCP, FTP, HTTP aj. na stejne
masine -byt vykonne- jako router....)

Michal Kosik