4GB pamet, vidim vsak jen 3,5 GB

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Fri Jan 12 23:09:56 CET 2007

On Fri, Jan 12, 2007 at 06:45:55PM +0100, Bc. Radek Krejca wrote:
> Dobry den,

> Aha, uz to vidim, prisel jsem o notebook s postou, takze tohle jsem
> nepostrehl. Zjistuji ted, ze mam docela hokej v pojmu architecture,
> domnival jsem se, ze AMD64 bude pro 64bitove procesory od AMD. Ze by
> se dala pouzit na Intel procesor by me nenapadlo.

no.. ia32 je taky "intel architecture 32 bit" a v pohode to fici na
vsem moznem :)

> Da se nekde najit stranka pojednavajici o rozdilech a vubec pouziti
> ruznych architektur, popr. jaky je mezi nimi rozdil? A druhy poddotaz,
> v diskusi na toto tema se psalo o problemech pri prechodu na AMD64,
> o ktere problemy se konkretne jedna?

jak to vidim jak tak fbsd at amd64 ma 2 zakladni problemy

1) neni to tak otestovane jak i386
2) lidi nepisou soft "spravne" a tak nektere veci na amd64 nefunguji
ale pro server pouziti to nevadi (tusim na serveru nepotrebujete
15 let stare veci ktere resi preklat nethackovych attrib souboru
do rogue style :) )

jinak bych videl amd64 vyrazne positivneji nez i386

roman