gjournal na existujicim FS

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Dec 25 13:21:54 CET 2006

Chtel bych se zeptat, jestli uz nekdo z vas otestoval pouzitelnost
gjournalu pro produkcni nasazeni na FreeBSD 6?
A hlavne, jestli je nekde na netu k dispozici nejaky popis / manual atd.
Zkousel jsem pres google neco najit, ale krome toho, co psal PJD v
konferencich jsem nic nenasel, takze se mi dost spatne hledaji /
skladaji aktualni informace. Jak sel cas, tak se tam par veci menilo a
me by aktualne zajimala hlavne moznost pouziti gjournalu na jiz
existujciich instalacich, kde momentalne je pouzito klasicke UFS2+SU a
tak se po rebootu dela docela dlouho fsck (na 1.2TB poli mi ani nejde
background fsck, takze tam bych urcite rad pouzil gjournal)
Otazkou tedy je, jak pouzit gjournal na FS bez ztraty dat?
V puvodnim oznameni od PJD se psalo, ze je mozne mit journal na stejnem
zarizeni, jako vlastni data a nebo dat journal na jiny disk. V dalsich
uz se o tom nepise a uvadi se snad jen ta varianta, kde jsou data i
journal na stejnem zarizeni. V pripade toho externiho SCSI 1.2TB pole by
mi asi prislo lepsi mit journal na internim SCSI 72GB disku, ne?
Zaroven by me zajimalo, jestli jste nekdy zkousel postavit gjournal nad
gmirrorem?

Miroslav Lachman