Zachrana dat z UFS2 filesystemu

Juraj Chlebec Juraj.Chlebec at fem.uniag.sk
Thu Dec 21 07:03:03 CET 2006

Ahojte,

Ja viem mal som zalohovat, zaloha z augusta minulohe roka je v tomto
pripade lepsia ako nic ale nejaka cerstvejsia by bola rozumnejsia - a
pritom islo o par desiatok kb...

No ale k veci - v dosledku HW chyby radica na ktorom boli napojene dva
disky SCSI 18GB v RAID1 (mirror) som prisiel o system na tychto diskoch.
Po laborovani z utilitou scan_ffs som nasiel nejake ciselka ktore by
mali zodpovedat bsdlabelu disku ale po obnoveni tychto parametrov mi aj
tak nejdu namountovat (hlasi to bad superblock).

Ide mi o konfiguracne subory k Apache, ostatne na tom disku nie je
dolezite - data web servera boli nastastie na dalsom RAID1 v systeme
(este som sa k nim nedostal ale dufam ze su vporiadku - aspon radic
nehlasil ziadne problemy).

Ide o FreeBSD 5.2 (ale to je asi jedno). Neexistuje nejaka utilita co by
vedela pospajat sektory tak ako idu za sebou a vedela vytiahnut subory z
toho disku? Z disku mam urobene dd, takze mam z neho jeden file a prikaz
strings dump-disk vypisal dost celkom zmysluplnych casti s tych
konfigurakov.

Dakujem za kazdu radu (a tiez dakujem kolegom co mi pomahali s prvymi
krokmi).

Juro Chlebec

--
Juraj Chlebec