OT - Re: FreeBSD a fakeraid

Ondra Koutek koutek at o-k.cz
Wed Dec 20 21:03:17 CET 2006

Nejsem si jisty, mam pocit ze swap to prezije, ale ono kdyz se to stane
na zatizenem produkcnim stroji, tak ta pamet proste muze dojit.

Kazdopadne to nebyla pointa.
Kdyz jsem zvazoval jaky raid pouzit, tak jsem si rikal, ze nemuzu
spolehat na onboard radic, protoze kdyz se neco pokazi, tak nebude
snadne prenest disky do jineho pocitace. Naopak s gmirrorem to vicemene
snadne je.
Nicmene postupem casu jsem zjistil, ze i ten onboard radic vcelku
funguje, pro maly server staci a pro mirror je naprosto v klidu.
Naopak pro gmirror to znamena muset konfigurovat pomerne dost volumu,
pripojeni noveho disku opet znamena dalsi volumy a cele to je pak pro me
nejake slozitejsi.

Na FreeBSD zatim s vetsimi servery nedelam, takze nemuzu rict, jak bych
to resil (hlavne kvuli ovladacum), ale faktem je, ze na jinych OS
(windows a linux) to resim opet servery s mirrorovanymi disky a externim
diskovym polem.

Nicmene myslim, ze tim jsem se uz docela vzdalil puvodnimu dotazu zda
ICH7 RAID funguje nebo ne a omlouvam se za OT.

Ondra