FreeBSD a fakeraid

Lada 'Ray' Lostak ray at unreal64.net
Wed Dec 20 14:24:00 CET 2006

> nevim co presne je mysleno obezlickou pro bios, ale pokud to ma openbsd
> tak to urcite pujde naportovat ;)
OBsd to neumi pokud vim. OBsd mi ani nevidelo fakeraid zarizeni kdyz na
to prijde. V tomhle byva dycky o krok nazpatek (spise o 2+ :) Problem
stripovani je, ze ty data uz nejsou tak jednose citelna. Tj. zatimco u
mirorovani se da lehce prejit na mirror bez ztraty dat, tak u stripu
(nebo kombinace, nedej boze raid5ky) uz to je to docela problem. Obvykle
jsme to resili tak, ze se to naisntalovalo na 1 disk, 3 se dali do
RAID10, kde 1 mel vypadek, potom se system prekopal na ty 3 a ten
puvodni se pridal, takze RAID pole bylo 'ok'. Pokud vim, tak linux ani
obsd se sami nedokazou na RAID10 nainstalovat. Zrovna linux resi problem
s initem pri startu z raidu a podobne :( Cili obezlickou pro bios je
mineno to, ze loader jeste neumi 'raid' (nebo pokud by to bylo
zakryptovane, nezna klic) a musi nejak natahnout jadro...

Nicmene, mne se to stejne nepodarislo rozhodit na RAID10, takze obyc
mirror a '2 disky' to jisti....

Pochybuju ze bych mohl za provozu jednoduse prejit z mirroru na
mirror+strip bez ztraty dat. Nebo jste to nekdo s FBSD zkousel ?

R.