uprava FreeBSD ISO image

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Dec 17 14:23:37 CET 2006

Divacky Roman wrote:

> tohle zni divne.... bootovani je priblizne stejne uz asi 20 let...
> mozna by stalo za to nahlasit nekde oficialne

A to je prave asi jeho problem...
Hlaseno to, je, ale jine problemy maji patrne vyssi prioritu.

> a umel vubec nekdy ten bootloader bootovat z usb cdromky? to funguje
> pres nejakou ata emulaci ne?

Samzorejme ze umel, doma s nim bootuju z externi DVD-RW mechaniky uz
roky. Pokud se nepletu, tak jsem tak bootoval uz FreeBSD 4.x a sveho
casu me mile prekvapovalo, ze CD s FreeBSD je jedno z mala, ktere je
schopne bootovat z USB CD (toho casu z te same mechaniky nebootoval
zadny tucnak, ktereho jsem doma zkousel, ani windows).
Jenze je to hodne zavisle na BIOSu a ten se s modernejsim HW meni a meni
a tak tech zarizeni, kde se da FreeBSD pres USB nabootovat s puvodnim
bootloaderem je stale mene a mene.

Pokud te to zajima vice, tak si najdi v stable@ thread, ktery zacina
22.9.2006 s predmetem "bug on BTX"
Jak z toho threadu vyplyva, neni to problem jen USB bootu, ale bohuzel
na nekterych strojich je to problem uz i normalniho bootu z CD.

Vytrzeno: "Because other OS's run the BIOS in real mode, and we run it
in vm86 mode and we don't emulate enough instructions in vm86 mode for
the Compaq/HP BIOS."

Takze to jsou me duvody k vytvoreni vlastniho CD s Grubem, nebo jinym
bootloaderem... bohuzel zatim neuspesne.

Miroslav Lachman