Re:fBSD na notebooku / podpora grafickych karet

Kaminar Kaminar at seznam.cz
Fri Dec 15 09:53:00 CET 2006

> grafika je tam Intel Graphics Media Accelerator 950 (funguje VGA out a
> S-Video?),

Pokud vim, tak na Intelovske grafiky neni akcelerace, ale jinak chodi vse.
Ja mam konkretne: Intel 82845G (845G GMCH) SVGA controller.
Jediny problem, ktery jsem na tehle grafice zaznamenal je, ze pri pokusu
o prehravani HD videa se odrizne obraz. Ale tezko rict, s cim to souvisi.

> A pak bych tu mel ten druhy dotaz / druhe tema - planuji do desktopu
> zakoupit novou grafickou kartu (AGP 8x) kvuli 24" LCD s rozlisenim
> 1920x1200, patrne je tedy v dnesni dobe volba mezi ATI a nVidia, jelikoz
> mam poslednich cca 5 let pouze karty Matrox, tak vubec nevim, jak jsou
> na tom tyhle karty (ATI / nVidia) v dnesni dobe s podporou ve FreeBSD /
> Xorg a pripadne ovladace primo od vyrobcu (kvuli akceleraci). Dokazal

nVidia ma binarni ovladace pro FreeBSD. ATI ne, ale v Xorg je experimentalni
podpora akcelerace. Bohuzel ja mam ATI Mobility Radeon X300 a v Xorgach
se hada modul dri a glx. Takze jeden se musi vypnout.
V soucasnosti bude asi vhodnejsi nVidia. Otazka je, jestli se to v budoucnu
s podporou ATI nezlepsi, kdyz ATI je ted pod AMD.

Jsou jen takove postrehy, ale snad pomohou alespon orientacne.

Karel