prijem posty jen z MX zaznamu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Dec 13 21:19:50 CET 2006

Jan Kulveit napsal/wrote:
> [...]

	To je pravda, a obzvlaste to plati u tech domen, kde se tyto IP adresy
pro odesilani nepouzivaji vubec - pak tamodsud nechodi zadne emaily a
tedy ani zadne SPAMy ;-)

> to je "fakt dobry" napad na antispamovy filtr - asi na stejne urovni, jako
> zakazat  vsechnu postu s From: adresou v generickych tld.

	A znam takove konfigurace. Ja bych byl v odsuzovani opatrnejsi - pokud
clovek vi co dela, mohou mit ve specifickych situacich smysl o
konfigurace jinak pomerne obskurdni.

	Je ale pravda, ze tady to na ten pripad nevypada - a dokonce - i kdyby
ano, je prakticky nemozne spolehlive algoritmicky zjistit IP adresu
odesilaciho stroje. A dalsim problemem jsou zalozni MTA, forwardovani
posty, mimo jine tak ekonference ...

	Nicmene, existuji urcite protokoly, ktere se snazi definovanym zpusobem
zverejnit z jakych zdrojovych IP smeji byt dopisy se zcela konkretni
adresou odesilany - jsou to ovsem separatni informace na MX nevazane (i
kdy zneni vylouceno, aby ty seznamy byly totozne). Mam na mysli
DomainKeys a SPF. Nicmene, i s nimi je potreba byt opatrny ...

	Mimochodem, odesilaci IP adresou v pripade tazatele je 193.179.188.3,
coz neni adresa zadneho MX seznam.cz - tento dopis by tedy byl popsanym
filtrem odmitnut.