bash a diakritika

František Kučera xkucf03 at seznam.cz
Mon Dec 11 09:52:27 CET 2006

Jaroslav Votruba napsal(a):
> prosim o radu ohledne bashe. Potrebuji napsat zalohovaci scriptik v
> bashi,ale dela mu problem wokenni kodovani v nazvech souboru. budto se
> to vubec nezazalohuje,nebo se jen  zazalohujou soubory bez diakritiky.
> Jen podotykam,že to mám na Novellu,ale to je stejne bratranek BSD a
> nevlastni strejda linuxu,tak by tam snad nemeli bejt nijak velky
> rozdily. Jde to nejak osefovat?

Když si vypíšeš ty soubory v bashi pomocí "ls -l" tak jsou vypsané
správně nebo ne? Nebo to selže jen při zálohování a vypisování češtiny?
Jestli to nejde ani vypsat, tak je probélm v OS, s nastavením kódování disku
Já mám třeba v fstabu tohle:

/dev/da1s1     /mnt/wd            msdos
rw,-Wiso22dos,-Lcs_CZ.UTF-8,noauto 0 0

Franta