pkgdb a kompilace ?

Jan Dušátko jan_dusatko at post.cz
Tue Nov 21 17:13:38 CET 2006

Jan Dušátko wrote:
> Stala se mi ted na jednom systemu zajimava vec. Jedna se o stroj s
> FreeBSD 6.1 release 7, update portu delane kazdy tyden. Pred dvema dny
> jsem chtel provest update systemu a zacit instalovat update
> jednotlivych aplikaci kdyz se objevil tento problem. portinstall a
> portupgrade hlasi:
>
> [Updating the pkgdb <format:bdb_btree> in /var/db/pkg ... origins -
> not a string (NilClass); rebuild needed] [Rebuilding the pkgdb
> <format:bdb_btree> in /var/db/pkg ... - 187 packages found (-0 +187)
> .Killed

Protoze se mi tento problem vyskytnul podruhe, hledal jsem pricinu - bylo
nutne odstranit starsi verzi berkeley database. Portinstall mi nekde omylem
doinstaloval verzi 4.1 a neodinstaloval verzi 4. Po odinstalovani starsi
verze a rebuildu indexu portu a pkgdb se zda vse v poradku (\usr\ports,
\var\db\pkg, \var\db\pkginfo\)
Honza