Flash disk pod FreeBSD R6.1

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Nov 18 17:14:26 CET 2006

martinko wrote:
> Ako ste prosim rozdelovali tu flasku ?  A ako ste tam nahrali bootovacie
> CD ?

Kdyby slo jen o FreeBSD, tak se to da rozdelit klidne v sysinstalu,
protoze se tam flashdisk objevuje jako da0 (cislo se muze lisit). Ale s
tim se pak nejak nekamaradily Windows, takze jsem to rozdeloval Ranish
Partition Managerem spustenym z Ultimate BootCD s podporou USB zarizeni.
Tam se pak flashdisk objevi jako klasicky disk, vytvoril jsem na nem dve
primarni partitions, prvni naformatoval jako FAT32, na druhou jsem pak
prenesl image FreeBSD a pres sysinstall ji oznacil jako aktivni (Set
Bootable).
Image byla vytvorena pomoci tohoto scriptu
http://docs.freebsd.org/cgi/getmsg.cgi?fetch=107264+0+/usr/local/www/db/text/2006/freebsd-hackers/20060326.freebsd-hackers

Ale jak jsem mel dnes moznost vyzkouset na HP DL140 G3 a Sun Fire X2100
- nelze z toho nabootovat pocitace, ktere neumi nabootovat ani z USB
CD-ROM. Respektive takhle - nejde s tim bootovat FreeBSD, udajne kvuli
nejake "chybe" v BIOSu, kterou FreeBSD bootloader neumi obejit. Je to
ale problem jen nekterych BIOSu / motherboardu, protoze napriklad na mem
domacim Epoxu i na notebooku Asus to bootuje jak z USB flashdisku, tak z
USB DVD-RW.

Nenapada v teto souvislosti nekoho, jestli by sel freebsd bootloader
nahradit nejakym jinym, ktery to zvladne (napriklad OpenBSD CD mi na
obou zminenych strojich z USB DVD-RW nabootuje, ale FreeBSD v zadnem
releasu, par Linuxovych CD jsem tam taky uspesne zkousel).
Moc do te problematiky s bootloaderama nevidim, takze se rad necham poucit.
Na HP serveru to misto bootovani zacne hazet na obrazovku hrozne rychle
jen nejake hexa znaky a na Sunu to napsalo Invalid System Disk.

Miroslav Lachman