porty

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Nov 5 10:29:11 CET 2006

Štefan Vaľko napsal/wrote, On 11/05/06 06:42:
> Rad by som sa opytal ako to je z upgradovanim stable portov
> ako sa to robi na produkcnych strojoch, kde by mali byt aspon podla mna stable veci.

	Nemyslim, ze na to existuje nejake obecne platne pravidlo. Svuj nazor
jsem tu psal nedavno.

     Bud' je mozne updatovat jen produkty s chybami, ktere ohrozuji
provoz takoveho systemu ("minimalni update") nebo budes novymi verzeni
nahrazovat vsechny nebo prakticky vsechny nainstalovane komponenty pote,
co se nova verze obevi ("maximalni update").

	Oba pristupy maji sve vyhody a nevyhody a jsme presvedcen, ze
kterykoliv z nich je lepsi nez pokus o kompromis "neco mezi".

	Bohuzel, to, ze je nova verze portu stabilni (at uz ji instalujes z
jakehokoliv duvodu) se neda zjistit snadno. Pokud je to mozne, je dobre
par tydnu pockat (jestli ji zase nestahnou nebo znovu neupdatuji proto,
ze nefyngovala), ale ani to neni zarukou, ze program bude stabilni
zrovna ve tvem prostredi a s tvym nastavenim ...

	Zmineny "minimalni update" se snazi minimalizovat prave tato rizika. Na
druhou stranu, tim se v systemu obevuji portu z ruznych casovych obdobi
jejichz vzajemnou kombinaci a funkcnost spise nikdo nevyzkousel ani
rutinne neprovozuje. Tim muze snaze dojit k ruznym inter-operatibilnim
problemum, ktere se navic spatne hledaji a ladi. Toto riziko se snazi
omezit zminena "maximalni" varianta.

	"Minimalni update" lze jeste dale omezit az na "nulovou variantu" -
zmeny se pak delaji jen v pripade bezpecnostnich chyb bezprostredne
ohrozujicich dany system a neodstranuji se nahradou portu za novou
verzi, ale opravou chyby v kodu verze soucasne. To je patrne
nejbezpecnejsi varianta z hlediska stability, ale je pomerne pracna a
navic odborne narocna.

	V kazdem pripade je vhodne si uchovavat package predchozi verze - aby
se k ni dalo vratit.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz