Chybejici font pro centrum.cz

Ondra Knezour knezour at weboutsourcing.cz
Mon Oct 30 07:20:16 CET 2006

Jaromir Dvoracek wrote:
> Takze ted kde sehnat ten spravny font (resp. jaky font tam vubec
> pozaduji?)

V CSS jsou definovany tyto fonty:
Nimbus Sans L", Tahoma, "Lucida Grande CE", Verdana, lucida, Arial,
sans-serif

> a/nebo jak zajistit, aby prohlizec nahrazoval za font hezci, nez je
> tento aktualni?

Zalezi na prohlizeci, napriklad ve Firefoxu 1.5 ve Windows, ktery mam
ted po ruce se default font pro jednotlive rodiny pokud vyzadovany font
neni k dispozici nastavuje v Tools -> Options -> Fonts & Colors ->
Advanced, kde si vyberete default font pro danou rodinu (v tomto pripade
sans-serif).

V nainstalovanem portu webfonts mate k dispozici minimalne Verdanu a
Arial, podle popisu portu je mozne vybrat i Tahomu, pokud mate k
dispozici licenci Windows. S temito tremi pismy byste si mel vystacit
pro rozumne prohlizeni webu. Je mozne, ze v dalsich nainstalovanych
fontech budete mit k dispozici dalsi vhodna nebo dokonce primo
vyzadovana pisma nebo jejich varianty, nutno prozkoumat.

Slusnych vysledku jsem obecne dosahoval take s pouzitim Firefoxu, fontu
Bitstream Vera a antialiasingem pisem
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/x-fonts.html#ANTIALIAS

--
S pozdravem