mrznutie openvpn

bodik at hrabcak.com bodik at hrabcak.com
Sat Oct 28 16:51:37 CEST 2006

ospravedlnujem sa za nekompletne informacie. vyskusal som uz  aj rozne
klientske stanice a stale to iste. smerom z freebsd na windows napr ping
request dorazi az na tap interface windowsu, reply ani neodide. ping
smerom z windows na freebsd funguje asi takto: odosle sa arp request,
vrati sa arp reply a pri tom to skonci. icmp request uz ani neodide.
dalsia zaujimava vec, ked to prestane fungovat, po pingovani TAP freebsd
interfacu windows pri pingu vypise hlasku:

Destination specified is invalid.

IPcky na servery pre openvpn su nastavene nasledovne:

ifconfig 88.212.10.224 255.255.255.248
ifconfig-pool 88.212.10.225 88.212.10.230

push "redirect-gateway"
push "route-gateway 88.212.10.224 def1"

klient vacsinou dostane adresu 88.212.10.225. zvlastne je, ze niekedy to
funguje aj hodinu bez problemov, niekedy ani 5min. Kvoli overeniu som
skusil zaroutovat cez openvpn len nejaku siet, nie cely traffic tzn. push
"route 10.0.0.0 255.0.0.0 88.212.10.224" a spravalo sa to presne rovnako.

> 	Jestli "tunel je nahozeny" znamena "interface je up" tak to je
> informace s dost omezenou cenou. "Interface je up" znamena, ze system do
nej muze posilat pakety. Neni to dostatecne duveryhodne potvrzeni, ze se
s nimi ale take neco rozumneho udela. 'UP' je i interface na dosud
nevytocenem PPP spojeni ...

> 	Jestli "tunel je up" znamena, ze bezi daemon, tak to taky nerika nic
> moc s ohledem na nas problem.

> 	V debate o tunelu jsou vzdy dvoji pakety - pakety tunelovane a pakety
> tunelu. O jakych je rec tady ?

> 	Preklad. Ale nevim, jestli tam je. Take stavovy firewall.
>
> 	Jen me trochu namichlo, ze jsme dost dobri na to, abychom radili, ale
> jsme prilis velkou hrozbou aby se nam mohla rict adresa. Ale to nereste.
>
> 	Dulezitejsi byla stejne tahle rada:

aktivni" - tak aby aktivni skutecne bylo ...