Pentium 4 EM64T

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Thu Oct 26 22:03:37 CEST 2006

On Thu, Oct 26, 2006 at 06:54:49PM +0200, Dan Lukes wrote:

> 	Nu, IPSec, to je kryptografie. A to je velke mnozstvi slozitych vypocty
> s dlouhymi cisly, ktere se navic musi udelat presne (zadne
> zaokrouhlovani vlastni float operacim, ktere muze urychlit FPU)
>
> 	Ta matematika se kvuli rychlosti obvykle optimalizuje az tak dalece, ze
> kriticke casti jsou psane v assembleru prislusneho procesoru. Kod IPSec
> jsem nezkoumal, ale dovedu si dost dobre predstavit, ze pro i386 je
> prislusny optimalizovany assemblerovy kod k dispozici, kdezto pro jiny
> procesor treba byt nemusi a pouzije se genericky C kod - ktery bude
> vyznamne pomalejsi.

vzhledem k tomu jak trivialni je prepsat i386 kod do amd64 podoby, verim ze
takovychto pripadu moc neni :)

> 	Duvod, proc jsou nektere sifry v OpenSSL na EM64T vyrazne pomalejsi je
> podle vseho prave tenhle ...

kdyz se bavime zrovna o tom openssl...
witten openssl# pwd
/usr/src/crypto/openssl
witten openssl# find . -name \*.\[sS\]
./crypto/aes/asm/aes-ia64.S
./crypto/bn/asm/ia64.S
./crypto/bn/asm/mips3.s
./crypto/bn/asm/pa-risc2.s
./crypto/bn/asm/pa-risc2W.s
./crypto/bn/asm/sparcv8.S
./crypto/bn/asm/sparcv8plus.S
./crypto/md5/asm/md5-sparcv9.S
./crypto/rc4/asm/rc4-ia64.S
./crypto/ia64cpuid.S
./crypto/sparccpuid.S
witten openssl#

tak tam jsou asm "veci" pro vsecko mozne krome i386 :))

> 	Jestli je u IPSec duvod stejny nevim, ale ze je IPSec pomalejsi me jako
> az tak prekvapiva zprava zase nepripada (predpokladam, ze si rozumime,
> ze "prekvapiva" neni totez, co "nemila") ...

ja tomu teda rozumim tak ze nejde o to ze by bylo neco pomalejsiho ale o to ze to
vubec nefunguje... a to mne zarazi...