mrznutie openvpn

bodik at hrabcak.com bodik at hrabcak.com
Sun Oct 22 19:54:31 CEST 2006

Ahojte,

Pomocou openvpn mam zaroutovanu malu siet, vsetko funguje spravne az na
to, ze po case sa cez ten tunnel pakety prestanu posielat, akoby vpnka
zamrzla (data netecu, no spojenie je aktivne), pomoze az stop start..
Pouzivam to na freebsd current-6.1, skusal som vymenit aj verziu servera
aj clienta. V logoch sa nebjavuje nic “zvlastne” (verb 7).
Myslel som, ze bude chyba vo windowse, avsak, ak taky isty konfig hodim na
linux (debian), vpnka funguje ako ma(bez casoveho obmedzenia ;)). Zistil
som este, ze ak cez vpnku neprechadzaju pakety (alebo len velmi mali),
vydrzi byt OK aj pol dna, no ako nahle cez to neico pustim, do 10-15 min
zamrzne. Mozno nejake buffer? M ieco nastavit v sysctl?  Na internete som
nic podobne na tuto temu nenasiel. Nestretli ste sa niecim podobnym? Este
moje konfigy:

Server:

mode server
tls-server
dev tap0
persist-key
ifconfig XX.XX.XX.XX 255.255.255.248
ifconfig-pool XX.XX.XX.XX XX.XX.XX.XX
local XX.XX.XX.XX
proto udp
port 11111
key /usr/local/etc/openvpn/keys/x.key
ca /usr/local/etc/openvpn/keys/ca.crt
cert /usr/local/etc/openvpn/keys/x.crt
dh /usr/local/etc/openvpn/keys/dh1024.pem

log-append /var/log/openvpn/x.log
status /var/run/openvpn/vpn.status 10

push "redirect-gateway"
push "route-gateway XX.XX.XX.XX def1"