FreeBSD CDMA AnyData

Jan Dušátko jan_dusatko at post.cz
Mon Oct 16 11:08:19 CEST 2006

Ahoj,
Uz to tu bylo nekolikrat reseno, jedna se o nasledujici zasahy:
modifikace /usr/src/sys/dev/usb/ubsa.c

kde v okoli 220 radku je struktura ubsa_products
Zde je potreba pridat radek/y pro modem Anydata
/* AnyDATA * /
{ USB_VENDOR_ANYDATA, USB_PRODUCT_ANYDATA_ADU_E100H },

modifikace /usr/src/sys/dev/usb/usbdevs
kde je potreba pridat radky

vendor ANYDATA	0x165d	AnyDATA Corporation

/* AnyDATA Products */
product ANYDATA	ADU_E100H	0x6501	Adu-E100H

Dale je bud nutne pridat do konfigurace kernelu pred kompilaci povoleni
devices pro ubsa, ucom a umodem, nebo tyto moduly nacitat pomoci
/boot/loader.conf (moje volba):

ubsa_load="YES"
ucom_load="YES"
umodem_load="YES"

pak je nutne spustit rekompilaci jadra a po restartu (nebo reloadu
jednotlivych modulu a znovuzapojeni modemu) vse funguje.

Velice pekne je pripraveny patch od Jindry, ktery resi celou zalezitost
(mimo modulu)

http://logout.sh.cvut.cz/~fulda/anydata.siemens.patch.gz

Pro konfiguraci /etc/ppp/ppp.conf

cdma-a:
	set phone "#777"
	set authname 601xxxxxx at etcz
	set authkey xxxxxx
	set device /dev/cuaU0
	set timeout 3600
	set reconnect 10 10
	set redial 10 10
	disable ipv6
	disable dns
	add default HISADDR
	set dial "ABORT BUSY ABORT NO\\sCARRIER TIMEOUT 10 \
		\"\" ATDT#777"
	set speed xxxxxx

Hodnotu speed neuvadim, jinak slysel jsem doporucenou 230400, ale take
921600 (nemam odzkouseno, na tu se to pry nepripoji)

default DNS pro eurotel (pro konfiguraci named) jsou:
	160.218.10.200
	160.218.43.200

Snad je to plne vycerpavajici

Honza

Ahoj,
 Nemate nekdo zkusenost s CDMA modemem AnyData. Modem se mi stale hlasi jako
ugen0 namisto cuaU0, tak netusim, jestli to nevyzaduje nejaky hack ve
zdrojich nebo je to jen chybna konfigurace.

Diky V.