Super router/routery

Jiri Calda calda at dzungle.ms.mff.cuni.cz
Sat Oct 14 21:37:29 CEST 2006

Zdravim v krouzku prosazovatelu "Hi-tech" reseni,

David Pasek wrote:

> A ja zas myslel, ze CARP je zalozen na podobnem principu jako VRRP (coz
> je teda navic standard) a tudiz nepotrebuje dynamicky routing, protoze
> je pouzita virtualni MAC adresa a stejna IP adresa. Synchronizace se
> deje pres dedikovany ethernet segment (HeartBeat).
>
> Jinak v komercni praxi bezne doporucuji HSRP, coz je teda proprietarni
> protocol CISCA, ale z business pohledu na to jsou firmy (CISCO
> partneri), ktere to umi nainstalovat, spravovat a servisovat.

Obzvlaste to posledni slovo je pekne. Ja jsem stara konzerva, vi se to o me a tak
kdyz mi to chteli na pripojce nasadit, tak jsem rikal, ze je mi to vlastne
jedno a ze si rad pockam. Jen jsem povzdechl, ze to je cca 3 mesice, co jeden nejmenovany
celorepublikovy datovy operator (a ISP samosebou) prisel diky kouzlum HSRP o velkou cast
site a trvalo to nekolik dlouhych hodin, nez zacala vetsina republiky zase fungovat.
Po nekolika mesicich jsem se dozvedel, ze chteji spat a tech par vterin vypadku, nez to
OSPF preklopi (ktery leta slape ke spokojenosti) za tu vymozenost nestoji.

A ted k puvodnimu dotazu. Pokud mas v tuto chvili jen neden router a je vubec pripoustne,
aby mohl nastat vypadek, tak zmena k vypadku v radu vterin bude znacnym zlepsenim. A pokud
to neni primo v zadani, tak bych si nekomplikoval zivot. Ono je stejne otazkou, jak to ma
zarizene tvuj ISP, abys nedelal opicarny a pak to cele stejne umre, kdyz uklizecka u tveho
IPS vypne UPS... Prilis malo se pise o tom, co je to za servery (OS, moznost ovladani a t.d).
To vse musis posoudit a podle toho se rozhodnout. Reseni je opravdu mnoho.

Jirka